Sociale Medier: Annoncering på Instagram

Annoncering på Instagram; hvordan & hvorfor? 

Instagram har åbnet op for sponseret indlæg og annoncering. Det betyder man nu, ligesom på facebook, kan spamme ens følgere og ens følgeres venner med købt se-tid. 

Om ikke instagram i hele sin ånd, handler om intimitet og guilty peasures... Det vil jeg ikke hårdnakket påstå. Derfor kan jeg godt tro at annonceringen vil spolere det ellers så skønne åndehul vi havde i Instagram appen. 

Okay, så nyhed eller ej, det er så facebook der ejer Instagram nu. Det kan forklare hvorfor du skal gøre sådan her, for at annoncere på Instagram:

1.Du har selvfølgelig en Instagram konto og kan huske dine loginoplysninger. Så hvis ikke du allerede har en Facebook for Business Manager konto, skal du lige oprette sådan en.

 Scroll ned i bunden og start!

Scroll ned i bunden og start!


 

2.Forbind din konto på facebook, med din Instagramkonto:

 Klik på virksomhedsindstillinger:

Klik på virksomhedsindstillinger:

 Så vælger du Instragram-konti

Så vælger du Instragram-konti

 Skriv dine login oplsyninger til den konto du gerne vil administrere

Skriv dine login oplsyninger til den konto du gerne vil administrere


 

5. Tilføj alle dine kunder/sider

 Hvis du tilføjer dine kunder/sider her - kan du nemlig allerde nu, gå igang med at oprette annoncer for dem - både på facebook og nstagram - i næste trin!

Hvis du tilføjer dine kunder/sider her - kan du nemlig allerde nu, gå igang med at oprette annoncer for dem - både på facebook og nstagram - i næste trin!


 

4. Gå ind i Power-editor (men den virker ikke i Safari - brug Chrome)

instagram-annoncering

 

6. Følg facebooks vejledning - find den her

BUM! Men overvej det inden du begynder at annoncere på Instagram. Tænk over hvorfor du vil gøre det og hvordan. Det skal være så relevant som overhovedet muligt for dine følgere - så det virker som en service du yder, frem for at du forsøger at sælge dem noget.

Som når jeg nu siger; hvis du har brug for hjælp til det her, så ring eller skriv til mig... 

The question is no longer ‘Should I be doing social?

Om at modtage godt råd, når det bliver kastet i nakken på dig... Det hedder ikke længere: Bør vi - det hedder; hvordan gør vi? Sociale Medier er kommet for at blive - og i konstant udvikling. Som en levende organisme der alle vegne. Get use to it. Get to use it. Få en strategi!

"This year, social is one of the most important channels you can leverage for increasing your marketing ROI. The question is no longer ‘Should I be doing social?’, it’s more about ‘How can I optimize social for the best ROI?’ Social is now a strategy that must be present in every aspect of your marketing campaigns, from content strategies to advertising to customer service. Every function in your company should enroll social media as an underlying support theme. 

Download Marketo's Definitive Guide to Social Marketing to see how integrating social into all your campaigns can drive customer engagement, new business, and most importantly, revenue. Click here: http://bit.ly/1Jw9Dut 

 
The question is no longer ‘Should I be doing social?’, it’s more about ‘How can I optimize social for the best ROI?’
— - Mike Crosson
 

This guide has everything you need to implement and optimize your social marketing efforts for 2015 and beyond. You'll learn how to: 
- Establish guidelines that can help your entire organization become more active on social networks
- Turn your customers into powerful brand advocates
- Take advantage of specific tactics for Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, and Pinterest
- Incorporate social marketing into every stage of your sales funnel
- Effectively measure social marketing to determine real business ROI 

Click here to download this free guidebook: http://bit.ly/1Jw9Dut 

Remember to share this with your friends and colleagues that you think might benefit from it, too. Sharing is caring! 

Here’s to your success, 

Mike Crosson
Moderator & Publisher
www.SocialMediopolis.com"

 

Jeg er så enig med Mike Crosson.

Der ér faktisk stadig folk der forholder sig skeptisk overfor SMM (Social Medie Markedsføring). Men faktum er at når nogen er nysgerrige på din virksomhed, eller dit produkt - så søger de viden... På Facebook, Instagram, Linkedin, YouTube, Google+ ... fordi de er bevidste om at det er her, på disse medier man kan få en dialog me dig - et kig bagved den polerede website-facade. Og er du til stede på disse medier og dine brugere finder dig - viser du at du forstår deres behov. For du er jo lige der hvor de søger. Står med åbne arme og siger; følg med mig, min ven. Det er et godt udgangspunkt. Så skal dit indhold jo leve op til forventningerne. Være kontinuerligt. Og spændende. Så du kan få den ROI alle snakker om. ;)

Ps. Dermed ikke sagt at man skal sætte alle kræfter ind på facebook!! Bestemt ikke. Hvis du gerne vil have lidt indsigt i diverse medier og hvordan man kan bruge dem i virksomhedsregi - så henvend dig til mig, eller download nogle af de fine e-bøger der linkes til her. 

 
 

Online strategi, strategi, strategi...

Ordet ´strategi´tager pusten fra mange. Man tænker at det er en kæmpe mundfuld som er umulig at købe sig fra...

Det kan det også sagtens være. En stor mundfuld. Og relativt dyrt. Alt efter ambitioner og målsætninger. Men det kan også være en lille overskuelig plan. 

En strategi er en plan for hvordan man når ens mål - og den eneste måde hvorpå man effektivt når ens mål.
— Camilla L. Schulze - Indehaver af ftns

Derfor er det en god investering at lave en online strategi - hurtigst muligt. Find ud af hvad der er dine målsætninger og hvad der skal til for at du kommer derhen. Skriv det ned. Kig på det og noter dig hver gang du har nået et delmål. Det et altid fedt at skrive den der sms: "Vi skal fejre - tager du bobler med?" For når man laver en strategi - en plan, med delmål - som man når, kan man netop fejre at indsatsen giver pote. 

Det et altid fedt at skrive den der sms: Vi skal fejre - tager du bobler med?
  Og så få den der MMS tilbage: "Er på vej... Har også kage med!"

Og så få den der MMS tilbage: "Er på vej... Har også kage med!"

Ikke at lave en strategi, vil være som at sige; jeg vil gerne over vejen - derhen - så jeg tager lige bind for øjnene og går... Og så er der heller ikke så mange åbentlyse grunde til at fejre med den metode. Nærmere tvært imod.

Hvad kan man så lave en online strategi for?

Du kan lave en strategi for alt hvad der er et mål. Eks.: 

  • Vi vil gerne være den restaurant i byen, regionen eller landet, der er kendt for at være 100% bæredygtig
  • Jeg skal øge min omsætning med 100% inden for en periode på 4. kvartaler
  • Vi vil have vores CSR strategi bliver kendt blandt vores kunder
  • Vi skal have udarbejdet en ny Visuel Identitet som skal brandes til en specifik målgruppe med det resultat til følge. 
  • Vi vil gerne have flere møder, fordi det er her vores slag sker. 
  • Vi vil sælge flere køkkener, biler, huse, smykker... The sky is the limit som man siger. Der er lige så mange variationer i målsætninger, som der er forskellige virksomheder. Og den strategi man vælger at bruge i sin online markedsføring, eller off-line markedsføring, skal tilpasses dine behov.

I denne Cross-media strategi havde vi nogle KPI´er (key performance indicators) der hed øget mødebooking, øget trafik til hjemmesiden; unikke besøgende/sessionstid/sessioner/nyhedsbrev, facebook likes og leads til hjemmesiden, Google Pagerank, AdWords, søgeord på Google og Page Rank. Vi fastsatte nogle mål og sørgede for at overvåge resultaterne med de rette overvågningssystemer. 

 

... altså, man kan lave en strategi for alt. Jo mere specifik og effektiv det forventes den skal være, jo mere tid skal der investeres i at sikre de kanaler, metoder og taktikker man vil benytte, også afføder de ønskede resultater. Og ja, det kan man godt sikre. Det er den slags jeg laver: kontakt mig her, hvis du synes det lyder relevant for dig og din situation. Eller hvis du bare har brug for lidt sparring til at komme igang med din online markedsføring - som en strategi jo grundlaget for.

Det vigtige er bare at der sker noget. 

Martin Lindstrøms svar om tilgængelighed på LinkedIn

Jeg spurgte Martin Lindstrøm hvorfor han var så tilgængelig på LinkedIn. Hans svar gav mig stof til eftertanke...

 

Martin Lindstrøm accepterede mig i sit netværk på LinkedIn - ikke bare det! Men pling! Der lå en mail fra ham i min inbox. Han havde skrevet tilbage. Åh gud, nu elsker jeg ham endnu mere...  

Men har han ikke fat i noget (en af verdens største markedføringsguruer... Geee, you think!?) ham Martin? Har man ikke en forventning om at der er adgang til stort set alle nu? Med alle de kommunikationskanaler vi har at gøre med, er det så ikke lidt arrogant - på den gammeldags måde - ikke at være tilgængelig? 

Det er rigtigt at hvis man vil gøre sig selv tilgængelig på denne måde, skal man investere i det - for man har ikke lyst til at der udspiller sig en shitstorm i ens nærvær. Den slags skal håndteres i opsejlingen og det kræver selvfølgelig en indsats. At man investerer tid. Men faktum er, at brugerinvolvering er det nye sort og måde at drive dit produkt i den rette retning. 

Se nu bare hvor speciel Martin har fået mig til at føle, jeg er. Det er ganske vist 3/4 år siden - men nu sidder jeg alligevel her og reflekterer over det. Snakker om ham. Og giver en masse Goodwill til Martin. 

... han skriver ´Pas godt på dig selv´... It´s the beginning of a beautiful friendship <3

 

Det kan godt betale sig at tænke ud i værdikæderne, influenterne og give. Det kommer tilbage til én på et tidspunkt. Og det Martin gør her, tager ham to sekunder, men har en effekt. Se... han skriver `Pas godt på dig selv´ ... It´s the beginning of af beautiful friendship <3

Jeg tror på det.

 

markedsføring_forthenudespaces.jpg
 

Responsive websites og god Informations Arkitektur

Der er mange der er oppe på dupperne pt. fordi Google har annonceret de vil opgradere sider på Deres søgemaskiner, der er Responsive. Og implicit siger de nedgraderer ikke-responsive sider, da de vurderes mindre relevante givet den voksende mobil-trafik. 

Det Google siger, er at de prioriterer brugeroplevelse/ god service over alt andet. Og nu skal man lytte efter: 

Har du ikke en responsive side - opfattes det som at du er ligeglad med dine brugere.
— Camilla L. Schulze - for the nude spaces
 Pr. 21.04.2015 har Google annonceret de vil opgradere mobilvenlige, også kaldet; responsive, websites.&nbsp;

Pr. 21.04.2015 har Google annonceret de vil opgradere mobilvenlige, også kaldet; responsive, websites. 

Og hvis du tænker at det er lidt ligegyldigt, så skal jeg være den første til at fortælle dig; det er det ikke. For du kan være helt sikker på at dine konkurrenter vil gavne af denne indstilling. Den der ikke forstår vigtigheden af det her, bliver usynlig på Google og overhalet af sine konkurrenter. Så, lad være med at slå det hen. 

Internettet er blevet vores tids gågade. Vores tids hovedgade. Her vi handler, søger tilbud, søger viden, leverandører, partnere, produkter - oplevelser.

Det er bare vigtigt at når nogen går ind i din virtuelle butik eller dit virtuelle kontor (som dit website er) mødes de med en følelse af at I er meget glad for at se dem.
— Camilla L. Schulze - for the nude spaces

Hvis dit kontor/ din butik ikke er indrettet til at tage imod dine gæster - dit produkt står pakket ned i kasser man slet ikke kan se, som når man bruger sin mobil til at gå ind på en ikke responsive side eller man kan ikke få kontakt til nogen medarbejdere, fordi der ikke er en responsive menu og kontakt ikke er synlig, så mister du markedsandele for hvert besøg - for din side vil simpelthen ikke konvertere...

Det er ikke godt for omsætningen. Det vil alle være enige i - så hænger du lidt i bremsen i forhold til det her ´mobil-venlige´websites (kaldet responsive websites) - så er det tid til at komme i gear og blive konkurrencedygtig på den mest populære søgemaskine der findes i Danmark: Google!

En god start er at sikre din Informations Arkitektur er i orden - ved du ikke hvad det er? Jeg har skrevet et indlæg om det her på bloggen, men ellers, så kontakt mig, for at få lidt mere styr på hvad 1.ste skridt skal være.

Det er ikke kompliceret. Det er ikke et problem. Det er en vigtig forbedring af det eksisterende.

Vil du gerne vide lidt om priser og muligheder, så læs her >>

Du kan få kontakt til mig her >>

 

Mandag er en god dag for Iværksætteren

Når man selv har taget opgaverne ind, sagt ja tak, eller endda opsøgt dem - så bliver man bare i godt humør når mandag kommer. Jeg glæder mig til de opgaver som venter på mig. Til at komme igang med dem. Det er ACE! Og jeg ønsker for alle, at de får den samme arbejdsglæde i hverdagen, som jeg er så priviligeret, at opleve. 

Når man er selvstændig kan man jo også selv vælge til/fra på opgaver og kunder. Det betyder at man kan fokusere på dem man synes der er givende. Spændende. Sjove. Og det er klart, det gør da én mere tilfreds. 

perfekt i kaffen.png

Idag har jeg lagt ud med et godt møde om Informations Arkitektur hos en ny, men rigtig aktiv, kunde. Der sker bare noget hele tiden. Og det er jo helt vildt spændende. Og så er det bare tilfredsstillende at få lov til at gøre ens arbejde ordentligt. Når fundamentet er i orden på en side, konverterer den bare bedre - det er der ikke skyggen af tvivl om. Og det er faktisk det sjove arbejde: At skabe den der brugerrejse gennem siden. At vide hvad brugeren leder efter når de lander på den side og at give dem dét, de ikke engang véd, de forventer kommer næst. Det er #ace.

God dag herfra!

 

Kontakt mig her, hvis du vil have en snak om din hjemmeside.

Vector grafik in a snap! Ja, tak!

Så kom dagen vi ikke vidste vi ventede på. Jeg nyder i forvejen Creative Cloud og App´en Adobe Color - så denne nye App fra Adobe modtager jeg med kyshånd. 

Tænk på alle de muligheder det skaber i dine visuelle løsninger! Denne App gør det hurtigt og nemt at implementere personlige og unikke elementer til et grafisk design. 

Hvis du vil se hvordan den virker først, så klik på nedenstående og få et indblik i hvor let det er!

 Klik her for at se den fine tutorial

Klik her for at se den fine tutorial

 

Hent App´en her (ja, jeg antager du har itunes og hvis ikke, stopper min service lige her...)

God musik, lyd, kommunikation & resultater

"...men hvis den rigtige musik og lyd tilsættes, virker kommunikationen 1.100 pct. bedre. Det er vel ikke varm luft."siger Jens F. Kofoed, direktør for forretningsudvikling hos MusicBusiness 2020.

Jeg er sådan set ligeglad med at han promoverer sin sag her - det jeg hæfter mig ved er det faktum at der ikke er nogen som helst undskyld for ikke at have lækker lyd på arbejdspladsen mere. Tvært imod! Der er heller ikke noget mere trist end et kontorlandskab hvor det eneste man kan høre er lyden af taster og klik, klik, klik klikklikklik... klik, enter... ej. Musik er energi og en sanseoplevelse. Mere af det, TAK!

Læs hele artiklen her: markedsføring.dk

På med musikken på arbejdspladsen, så har alle en bedre dag!