Tænk din markedføring inspirerende, engagerende - som denne kampagne

En kampagne fra IBM som i den grad inspirerer og engagerer. Fordi den er genial-relevant*.

Hvordan får man sit budskab igennem i ens markedsføring? Hvordan gør man det relevant? Se på IBM her. Og lad dig inspirere. For denne kampagne er virkelig inspirerende! Hvis du, lige som jeg, får en enorm appetit på at tænke og udføre din markedsføring anderledes, i dette øjeblik - så er jeg et opkald væk! 

Hvad synes du om video´en her? Finder du den inspirerende?

Der er rigtig mange måder at markedsføre sig på. Og lige så mange holdninger til hvad der er mest effektivt. Det er trættende i længden at høre på. Også lidt kedelige at se på. Men så kom denne kampagne! Og se lige hvor stor en impact det gør, i menneskers liv. Modtageren får unægteligt en følelse af at IBM oprigtigt interesserer sig for dem. IBM vil gerne høre deres gode ideer - men de viser også at de kender deres behov. Og det er lige dér hele genial-relevansen opstår. Når du kender din målgruppes behov.

 

- tyg på det lidt. Hvad sker der når man imødekommer et behov?

 

Man bliver glad, ik?

Det er den der lille bitte følelse man får inde i maven, når man opdager hvor genial-relevant denne kampagne er - i sammenhængen, byrummet, for modtageren - den der kriller, boblende fornemmelse. Det er dén du vil finde frem i din målgruppe. Er du med? Ved du hvorfor den form for markedsføring virker? Fordi det er en følelse du skaber. Og følelser hænger fast i folk. Følelser skaber en erindring.** Et øjeblik. En oplevelse.

I mit eget arbejde, får man af og til kunder som virkelig tør gå efter følelserne. Da Cafeministeriet i Aalborg skulle fejre deres 10 års jubilæum, turde de netop dét. Så vi lavede en rigtig sjov kampagne, i stedet for en standard reception, som er sådan lidt (kedelig) traditionel. (Læs mere om kampagnen her.) Vi gik efter at give noget tilbage til alle de gæster som havde gjort det muligt at fejre 10 års jubilæum. Gøre noget for dem. Gøre folk glade. Det fik vi fantastisk respons på. Facebook boblede med indslag og vi lavede sågar endnu en film for at opsummere dagen efterfølgende:

Eller da UCN skulle have visualiseret ´De Digitale Dage´ på KUNSTEN i Aalborg. Her fik jeg også lov til at være med og vi gik all in. Med en stor installation på KUNSTEN, som visualiserede hvordan KUNSTEN ser ud den da idag, efter den store revitalisering af bygningen, fik jeg virkelig lov til at sprede mine konceptudviklings-vinger. Det var vigtigt for os at man kunne opleve og få en følelse med sig hjem, efter et besøg på vores installation. Den kan du læse mere om her og her.
 


Lyder det som noget du trænger til? En god gang sjovt markedsføring? så henvender du dig bare til mig - benyt dig af kontakten herunder:

*Genial-relevant er et udtryk jeg lige har opfundet fordi jeg mener det mangler. Ofte.
** Buyology af Martin Lindstrøm (En bog fyldt med gode videnskabelige undersøgelser af markedsføringen effekt på mennesker.)

Mandag er en god dag for Iværksætteren

Når man selv har taget opgaverne ind, sagt ja tak, eller endda opsøgt dem - så bliver man bare i godt humør når mandag kommer. Jeg glæder mig til de opgaver som venter på mig. Til at komme igang med dem. Det er ACE! Og jeg ønsker for alle, at de får den samme arbejdsglæde i hverdagen, som jeg er så priviligeret, at opleve. 

Når man er selvstændig kan man jo også selv vælge til/fra på opgaver og kunder. Det betyder at man kan fokusere på dem man synes der er givende. Spændende. Sjove. Og det er klart, det gør da én mere tilfreds. 

perfekt i kaffen.png

Idag har jeg lagt ud med et godt møde om Informations Arkitektur hos en ny, men rigtig aktiv, kunde. Der sker bare noget hele tiden. Og det er jo helt vildt spændende. Og så er det bare tilfredsstillende at få lov til at gøre ens arbejde ordentligt. Når fundamentet er i orden på en side, konverterer den bare bedre - det er der ikke skyggen af tvivl om. Og det er faktisk det sjove arbejde: At skabe den der brugerrejse gennem siden. At vide hvad brugeren leder efter når de lander på den side og at give dem dét, de ikke engang véd, de forventer kommer næst. Det er #ace.

God dag herfra!

 

Kontakt mig her, hvis du vil have en snak om din hjemmeside.

Informationsarkitektur & Sitemapping på website

Når man alligevel skal have lavet ændringer på ens site, er det en rigtig god ide at se på ens sidestruktur og hvordan informationerne på siden arbejder sammen - ikke kun for at få bedre SEO(søgemaskine optimering, altså; bedre visning på eks. vis Google søgemaskine) resultater, men for at dine besøgende får den optimale oplevelse ud af at besøge din side.

Her skal den besøgende gerne ende med at finde vej ud til virksomheden, komme i dialog eller med at udfylde book møde formen. De vil jo i virkeligheden gerne i kontakt og søger rådgivning eller specifikke løsninger, virksomheden tilbyder. Så jeg arbejder rigtig meget med link-buidling på sitet. Hvilken landingpage er de startet på og hvad har man brug for herefter.

Når man arbejder med brugeroplevelsen/UX ( UX = user experience/brugeroplevelse)på et website og med informations arkitektur på siden, er man ude i at arbejde på et mere omfattende projekt end blot at lave nogle menupunkter, et par gallerier og lidt tekst - man arbejder for at skabe forløb, oplevelser, gerne aha-oplevelser og forløsning. Det skal tale med brugeren og det brugeren har brug for og forventer. En oplevelse der gør livet lettere. Det kalder man også Service Design, i service design mentaliteten, drejer det sig om at skabe den bedste brugeroplevelse/UX og igennem relevans for din bruger og i sidste ende, selvfølgelig give dine brugere det det i virkeligheden søger. Det kan være et fysisk produkt, et møde, information eller en anden oplevelse/serviceoplevelse.

Så det betyder man faktisk skal kende ens bruger - og alt efter budget, tage højde for det i design og funktioner. For lad os sige det er ældre mennesker, så skal man måske være pædagogisk i ens antagelser omkring hvad der er common sense. For ældre mennesker ved måske ikke at du kan klikke på dét ikon og så henter den aftalen ned til din kalender eller dét ikon, så gemmer den et digitalt visitkort... For blot at nævne nogle få eksempler. Men sagen er at i UX ligger der altså et stort stykke arbejde og afhængigt af kvaliteten af det arbejde, bliver resultatet. 

Et rigtig gennemarbejdet projekt, kræver alt lige fra analyse af din virksomhed, markedet, målgruppen - deres behov, adfærd og forventninger - de oplysninger skal man ud at finde og herefter bearbejde. Så skal der arbejdes med hele strukturen i din side, den måde dine oplysninger og indhold skal være tilgængelige på. Så skal din virksomhed formidles i sprog og det visuelle. I oplevelsen af at besøge dit site. Når man har webdesign på plads, skal alt det bagved understøtte alle de konklusioner, du er kommet frem til, er den rigtige løsning. 

Så er der test fasen - produktet skal gennemtestes - så skal der fyldes indhold på, så skal den testes igennem igen - og så til sidst kører man lige en test om der skulle være døde links, altså sider der ikke er færdige eller eksisterer - henvisninger der havner ude i ingenting og om alt er hvor det forventes. Ved aflevering står det klart at du har et overlegent produkt. I en klasse over gennemsnittet. At din side er en af den slags, man bare elsker at besøge. En af de sider hvor man faktisk ikke tænker over det, men alt er hvor det skal være, det hele duer, man kan bruge ret lang tid på den side... Og man har bare en god oplevelse. Og får en følelse af at dit produkt er kvalitet. For alt fungerer som det skal i denne virksomhed... Det koster selvfølgelig. Det er den dyre løsning. Og enhver der siger de kan gøre det billigt, går på kompromis et eller andet sted. 

Hvis man ikke har råd til den slags kvalitet, er der masser af billigere løsninger. Selvfølgelig er der det. Men man kan ikke både få det billigt, hurtigt og i højeste kvalitet. Det strider mod de fysiske love. Men velvidende lang fra de fleste har samme budget som Georg Jensen, til deres websites, kan man også få fede, holdbare budgetvenlige løsninger her hos for the nude spaces. Sig til hvis du går og overvejer at give din webløsning en opgradering. Kontakt mig her