Fra tegning til tees

En process der tager tid, men resultatet bliver personligt og meget mere skræddersyet. For dem der går op i detaljen og feinschmecker omkring deres udtryk. 

 Det startede med en idé om en tomat... Vi synes den var ret god.

Det startede med en idé om en tomat... Vi synes den var ret god.

Vi arbejdede os videre fra tomaten og over i et mere klassisk udtryk der lige så stille udviklede sig. Se processen herunder:

Lad mig inspirere...

Alle bliver inspireret af nogen/noget. Nu fald jeg lige over den her kunstner, hvor jeg må indrømme; Jeg blev blæst væk!

Der er så meget i de her værker. Ideer, tanker, følelser... Farver! De er både smukke, uhyggelige og sjove. Jeg er 100% fan.

Klik her for at se de flotte værker.

 Så er det jo bare super sejt han har lavet sceneshow for den dygtige   Pharrell Williams  -  som for øvrigt har den flotte side ´i am other´- som jeg linker til herover.

Så er det jo bare super sejt han har lavet sceneshow for den dygtige Pharrell Williams - som for øvrigt har den flotte side ´i am other´- som jeg linker til herover.

Samler tråde... eller pixels.

Okay, jeg sidder og er i færd med at samle trådene i projekt I LOOOOVE KUNSTEN - nårh nej! Det var jo De Digitale Dage og KUNSTEN projektet drejer sig om, min kærlighed til side - projektet for øje! Man skal have styr på hvert lille pixel. Dette er jo i bund og grund et digitalt koncept, e-koncept...

Read More

Kunder - roden til alt godt...

Man kender det - man har siddet og arbejdet på et produkt rigtig længe. Lavet det perfekt grid. Fundet den helt rette font, variationerne, størrelserne. Formaterne er på plads. Indholdet skal passes til, justerets. Matches med andre elementer... Der er lagt rigtig meget arbejde i. Ens baby er født... Man er helt vildt begejstret når man har et midtvejsmøde med kunden! '

And they´re like: "Hem...." 

"Jeg har nogle kommentarer." (som helt konflikter med det der blev sagt til brief)

"Den der margen dér - den er for bred. Det konflikter med resten af magasinet (og man ved bare den er nøjagtig, helt præcist, på ingen måde i konflikt med noget for det er helt samme grid!!!) og så den der produkt specifikationen dér (som er copy/paste fra kundens dokument) er ikke korrekt og jeg er ikke vild med det. Nej... Der er noget med de logoer på forsiden (som ikke er logoer, men placebo txt fordi kunden ikke har leveret dem som aftalt) som ikke fungerer.

... sukh! Lige der - lige i det øjeblik ... et splitsekund, er det personligt. Man tænker et splitsekund; skal vi tage den udenfor? Er det dét du siger? Impulsen rejser ned i hånden og knoerne bliver hvide... Men stop nu lige. Er det ikke lige nøjagtig det her der udvikler os? Står man ikke bare overfor en kommunikativ udfordring? Er det ikke her, ved uoverensstemmelser, uenigheder at vi både vokser personligt og professionelt? Jeg tror det. Man skal nok lige træde tilbage og se på hvad en principfast kunde faktisk giver os. Ud over de er kernen i vores forretning - sørger de for vi ikke stagnerer. Hvis de aldrig var uenige og pressede os, ville vi jo ikke flytte os nær så meget. Vel?

Dermed ikke sagt, at det ikke virkelig tilfredsstillende - når en kunde bare elsker det man har lavet - det er da rendyrket lykke og en bekræftelse af at man kan! Eksempelvis fik jeg en rigtig god anbefaling af en ny kunde, RAW products og ryger da øjeblikkeligt op i referencer!

Men, note to self; kritik kan være konstruktiv. Det er bare min pointe! God dag derude...