Responsive websites og god Informations Arkitektur

Der er mange der er oppe på dupperne pt. fordi Google har annonceret de vil opgradere sider på Deres søgemaskiner, der er Responsive. Og implicit siger de nedgraderer ikke-responsive sider, da de vurderes mindre relevante givet den voksende mobil-trafik. 

Det Google siger, er at de prioriterer brugeroplevelse/ god service over alt andet. Og nu skal man lytte efter: 

Har du ikke en responsive side - opfattes det som at du er ligeglad med dine brugere.
— Camilla L. Schulze - for the nude spaces
 Pr. 21.04.2015 har Google annonceret de vil opgradere mobilvenlige, også kaldet; responsive, websites. 

Pr. 21.04.2015 har Google annonceret de vil opgradere mobilvenlige, også kaldet; responsive, websites. 

Og hvis du tænker at det er lidt ligegyldigt, så skal jeg være den første til at fortælle dig; det er det ikke. For du kan være helt sikker på at dine konkurrenter vil gavne af denne indstilling. Den der ikke forstår vigtigheden af det her, bliver usynlig på Google og overhalet af sine konkurrenter. Så, lad være med at slå det hen. 

Internettet er blevet vores tids gågade. Vores tids hovedgade. Her vi handler, søger tilbud, søger viden, leverandører, partnere, produkter - oplevelser.

Det er bare vigtigt at når nogen går ind i din virtuelle butik eller dit virtuelle kontor (som dit website er) mødes de med en følelse af at I er meget glad for at se dem.
— Camilla L. Schulze - for the nude spaces

Hvis dit kontor/ din butik ikke er indrettet til at tage imod dine gæster - dit produkt står pakket ned i kasser man slet ikke kan se, som når man bruger sin mobil til at gå ind på en ikke responsive side eller man kan ikke få kontakt til nogen medarbejdere, fordi der ikke er en responsive menu og kontakt ikke er synlig, så mister du markedsandele for hvert besøg - for din side vil simpelthen ikke konvertere...

Det er ikke godt for omsætningen. Det vil alle være enige i - så hænger du lidt i bremsen i forhold til det her ´mobil-venlige´websites (kaldet responsive websites) - så er det tid til at komme i gear og blive konkurrencedygtig på den mest populære søgemaskine der findes i Danmark: Google!

En god start er at sikre din Informations Arkitektur er i orden - ved du ikke hvad det er? Jeg har skrevet et indlæg om det her på bloggen, men ellers, så kontakt mig, for at få lidt mere styr på hvad 1.ste skridt skal være.

Det er ikke kompliceret. Det er ikke et problem. Det er en vigtig forbedring af det eksisterende.

Vil du gerne vide lidt om priser og muligheder, så læs her >>

Du kan få kontakt til mig her >>