Tænk din markedføring inspirerende, engagerende - som denne kampagne

En kampagne fra IBM som i den grad inspirerer og engagerer. Fordi den er genial-relevant*.

Hvordan får man sit budskab igennem i ens markedsføring? Hvordan gør man det relevant? Se på IBM her. Og lad dig inspirere. For denne kampagne er virkelig inspirerende! Hvis du, lige som jeg, får en enorm appetit på at tænke og udføre din markedsføring anderledes, i dette øjeblik - så er jeg et opkald væk! 

Hvad synes du om video´en her? Finder du den inspirerende?

Der er rigtig mange måder at markedsføre sig på. Og lige så mange holdninger til hvad der er mest effektivt. Det er trættende i længden at høre på. Også lidt kedelige at se på. Men så kom denne kampagne! Og se lige hvor stor en impact det gør, i menneskers liv. Modtageren får unægteligt en følelse af at IBM oprigtigt interesserer sig for dem. IBM vil gerne høre deres gode ideer - men de viser også at de kender deres behov. Og det er lige dér hele genial-relevansen opstår. Når du kender din målgruppes behov.

 

- tyg på det lidt. Hvad sker der når man imødekommer et behov?

 

Man bliver glad, ik?

Det er den der lille bitte følelse man får inde i maven, når man opdager hvor genial-relevant denne kampagne er - i sammenhængen, byrummet, for modtageren - den der kriller, boblende fornemmelse. Det er dén du vil finde frem i din målgruppe. Er du med? Ved du hvorfor den form for markedsføring virker? Fordi det er en følelse du skaber. Og følelser hænger fast i folk. Følelser skaber en erindring.** Et øjeblik. En oplevelse.

I mit eget arbejde, får man af og til kunder som virkelig tør gå efter følelserne. Da Cafeministeriet i Aalborg skulle fejre deres 10 års jubilæum, turde de netop dét. Så vi lavede en rigtig sjov kampagne, i stedet for en standard reception, som er sådan lidt (kedelig) traditionel. (Læs mere om kampagnen her.) Vi gik efter at give noget tilbage til alle de gæster som havde gjort det muligt at fejre 10 års jubilæum. Gøre noget for dem. Gøre folk glade. Det fik vi fantastisk respons på. Facebook boblede med indslag og vi lavede sågar endnu en film for at opsummere dagen efterfølgende:

Eller da UCN skulle have visualiseret ´De Digitale Dage´ på KUNSTEN i Aalborg. Her fik jeg også lov til at være med og vi gik all in. Med en stor installation på KUNSTEN, som visualiserede hvordan KUNSTEN ser ud den da idag, efter den store revitalisering af bygningen, fik jeg virkelig lov til at sprede mine konceptudviklings-vinger. Det var vigtigt for os at man kunne opleve og få en følelse med sig hjem, efter et besøg på vores installation. Den kan du læse mere om her og her.
 


Lyder det som noget du trænger til? En god gang sjovt markedsføring? så henvender du dig bare til mig - benyt dig af kontakten herunder:

*Genial-relevant er et udtryk jeg lige har opfundet fordi jeg mener det mangler. Ofte.
** Buyology af Martin Lindstrøm (En bog fyldt med gode videnskabelige undersøgelser af markedsføringen effekt på mennesker.)

Sociale Medier: Annoncering på Instagram

Annoncering på Instagram; hvordan & hvorfor? 

Instagram har åbnet op for sponseret indlæg og annoncering. Det betyder man nu, ligesom på facebook, kan spamme ens følgere og ens følgeres venner med købt se-tid. 

Om ikke instagram i hele sin ånd, handler om intimitet og guilty peasures... Det vil jeg ikke hårdnakket påstå. Derfor kan jeg godt tro at annonceringen vil spolere det ellers så skønne åndehul vi havde i Instagram appen. 

Okay, så nyhed eller ej, det er så facebook der ejer Instagram nu. Det kan forklare hvorfor du skal gøre sådan her, for at annoncere på Instagram:

1.Du har selvfølgelig en Instagram konto og kan huske dine loginoplysninger. Så hvis ikke du allerede har en Facebook for Business Manager konto, skal du lige oprette sådan en.

 Scroll ned i bunden og start!

Scroll ned i bunden og start!


 

2.Forbind din konto på facebook, med din Instagramkonto:

 Klik på virksomhedsindstillinger:

Klik på virksomhedsindstillinger:

 Så vælger du Instragram-konti

Så vælger du Instragram-konti

 Skriv dine login oplsyninger til den konto du gerne vil administrere

Skriv dine login oplsyninger til den konto du gerne vil administrere


 

5. Tilføj alle dine kunder/sider

 Hvis du tilføjer dine kunder/sider her - kan du nemlig allerde nu, gå igang med at oprette annoncer for dem - både på facebook og nstagram - i næste trin!

Hvis du tilføjer dine kunder/sider her - kan du nemlig allerde nu, gå igang med at oprette annoncer for dem - både på facebook og nstagram - i næste trin!


 

4. Gå ind i Power-editor (men den virker ikke i Safari - brug Chrome)

instagram-annoncering

 

6. Følg facebooks vejledning - find den her

BUM! Men overvej det inden du begynder at annoncere på Instagram. Tænk over hvorfor du vil gøre det og hvordan. Det skal være så relevant som overhovedet muligt for dine følgere - så det virker som en service du yder, frem for at du forsøger at sælge dem noget.

Som når jeg nu siger; hvis du har brug for hjælp til det her, så ring eller skriv til mig... 

The question is no longer ‘Should I be doing social?

Om at modtage godt råd, når det bliver kastet i nakken på dig... Det hedder ikke længere: Bør vi - det hedder; hvordan gør vi? Sociale Medier er kommet for at blive - og i konstant udvikling. Som en levende organisme der alle vegne. Get use to it. Get to use it. Få en strategi!

"This year, social is one of the most important channels you can leverage for increasing your marketing ROI. The question is no longer ‘Should I be doing social?’, it’s more about ‘How can I optimize social for the best ROI?’ Social is now a strategy that must be present in every aspect of your marketing campaigns, from content strategies to advertising to customer service. Every function in your company should enroll social media as an underlying support theme. 

Download Marketo's Definitive Guide to Social Marketing to see how integrating social into all your campaigns can drive customer engagement, new business, and most importantly, revenue. Click here: http://bit.ly/1Jw9Dut 

 
The question is no longer ‘Should I be doing social?’, it’s more about ‘How can I optimize social for the best ROI?’
— - Mike Crosson
 

This guide has everything you need to implement and optimize your social marketing efforts for 2015 and beyond. You'll learn how to: 
- Establish guidelines that can help your entire organization become more active on social networks
- Turn your customers into powerful brand advocates
- Take advantage of specific tactics for Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, and Pinterest
- Incorporate social marketing into every stage of your sales funnel
- Effectively measure social marketing to determine real business ROI 

Click here to download this free guidebook: http://bit.ly/1Jw9Dut 

Remember to share this with your friends and colleagues that you think might benefit from it, too. Sharing is caring! 

Here’s to your success, 

Mike Crosson
Moderator & Publisher
www.SocialMediopolis.com"

 

Jeg er så enig med Mike Crosson.

Der ér faktisk stadig folk der forholder sig skeptisk overfor SMM (Social Medie Markedsføring). Men faktum er at når nogen er nysgerrige på din virksomhed, eller dit produkt - så søger de viden... På Facebook, Instagram, Linkedin, YouTube, Google+ ... fordi de er bevidste om at det er her, på disse medier man kan få en dialog me dig - et kig bagved den polerede website-facade. Og er du til stede på disse medier og dine brugere finder dig - viser du at du forstår deres behov. For du er jo lige der hvor de søger. Står med åbne arme og siger; følg med mig, min ven. Det er et godt udgangspunkt. Så skal dit indhold jo leve op til forventningerne. Være kontinuerligt. Og spændende. Så du kan få den ROI alle snakker om. ;)

Ps. Dermed ikke sagt at man skal sætte alle kræfter ind på facebook!! Bestemt ikke. Hvis du gerne vil have lidt indsigt i diverse medier og hvordan man kan bruge dem i virksomhedsregi - så henvend dig til mig, eller download nogle af de fine e-bøger der linkes til her. 

 
 

Online strategi, strategi, strategi...

Ordet ´strategi´tager pusten fra mange. Man tænker at det er en kæmpe mundfuld som er umulig at købe sig fra...

Det kan det også sagtens være. En stor mundfuld. Og relativt dyrt. Alt efter ambitioner og målsætninger. Men det kan også være en lille overskuelig plan. 

En strategi er en plan for hvordan man når ens mål - og den eneste måde hvorpå man effektivt når ens mål.
— Camilla L. Schulze - Indehaver af ftns

Derfor er det en god investering at lave en online strategi - hurtigst muligt. Find ud af hvad der er dine målsætninger og hvad der skal til for at du kommer derhen. Skriv det ned. Kig på det og noter dig hver gang du har nået et delmål. Det et altid fedt at skrive den der sms: "Vi skal fejre - tager du bobler med?" For når man laver en strategi - en plan, med delmål - som man når, kan man netop fejre at indsatsen giver pote. 

Det et altid fedt at skrive den der sms: Vi skal fejre - tager du bobler med?
  Og så få den der MMS tilbage: "Er på vej... Har også kage med!"

Og så få den der MMS tilbage: "Er på vej... Har også kage med!"

Ikke at lave en strategi, vil være som at sige; jeg vil gerne over vejen - derhen - så jeg tager lige bind for øjnene og går... Og så er der heller ikke så mange åbentlyse grunde til at fejre med den metode. Nærmere tvært imod.

Hvad kan man så lave en online strategi for?

Du kan lave en strategi for alt hvad der er et mål. Eks.: 

  • Vi vil gerne være den restaurant i byen, regionen eller landet, der er kendt for at være 100% bæredygtig
  • Jeg skal øge min omsætning med 100% inden for en periode på 4. kvartaler
  • Vi vil have vores CSR strategi bliver kendt blandt vores kunder
  • Vi skal have udarbejdet en ny Visuel Identitet som skal brandes til en specifik målgruppe med det resultat til følge. 
  • Vi vil gerne have flere møder, fordi det er her vores slag sker. 
  • Vi vil sælge flere køkkener, biler, huse, smykker... The sky is the limit som man siger. Der er lige så mange variationer i målsætninger, som der er forskellige virksomheder. Og den strategi man vælger at bruge i sin online markedsføring, eller off-line markedsføring, skal tilpasses dine behov.

I denne Cross-media strategi havde vi nogle KPI´er (key performance indicators) der hed øget mødebooking, øget trafik til hjemmesiden; unikke besøgende/sessionstid/sessioner/nyhedsbrev, facebook likes og leads til hjemmesiden, Google Pagerank, AdWords, søgeord på Google og Page Rank. Vi fastsatte nogle mål og sørgede for at overvåge resultaterne med de rette overvågningssystemer. 

 

... altså, man kan lave en strategi for alt. Jo mere specifik og effektiv det forventes den skal være, jo mere tid skal der investeres i at sikre de kanaler, metoder og taktikker man vil benytte, også afføder de ønskede resultater. Og ja, det kan man godt sikre. Det er den slags jeg laver: kontakt mig her, hvis du synes det lyder relevant for dig og din situation. Eller hvis du bare har brug for lidt sparring til at komme igang med din online markedsføring - som en strategi jo grundlaget for.

Det vigtige er bare at der sker noget. 

Martin Lindstrøms svar om tilgængelighed på LinkedIn

Jeg spurgte Martin Lindstrøm hvorfor han var så tilgængelig på LinkedIn. Hans svar gav mig stof til eftertanke...

 

Martin Lindstrøm accepterede mig i sit netværk på LinkedIn - ikke bare det! Men pling! Der lå en mail fra ham i min inbox. Han havde skrevet tilbage. Åh gud, nu elsker jeg ham endnu mere...  

Men har han ikke fat i noget (en af verdens største markedføringsguruer... Geee, you think!?) ham Martin? Har man ikke en forventning om at der er adgang til stort set alle nu? Med alle de kommunikationskanaler vi har at gøre med, er det så ikke lidt arrogant - på den gammeldags måde - ikke at være tilgængelig? 

Det er rigtigt at hvis man vil gøre sig selv tilgængelig på denne måde, skal man investere i det - for man har ikke lyst til at der udspiller sig en shitstorm i ens nærvær. Den slags skal håndteres i opsejlingen og det kræver selvfølgelig en indsats. At man investerer tid. Men faktum er, at brugerinvolvering er det nye sort og måde at drive dit produkt i den rette retning. 

Se nu bare hvor speciel Martin har fået mig til at føle, jeg er. Det er ganske vist 3/4 år siden - men nu sidder jeg alligevel her og reflekterer over det. Snakker om ham. Og giver en masse Goodwill til Martin. 

... han skriver ´Pas godt på dig selv´... It´s the beginning of a beautiful friendship <3

 

Det kan godt betale sig at tænke ud i værdikæderne, influenterne og give. Det kommer tilbage til én på et tidspunkt. Og det Martin gør her, tager ham to sekunder, men har en effekt. Se... han skriver `Pas godt på dig selv´ ... It´s the beginning of af beautiful friendship <3

Jeg tror på det.

 

markedsføring_forthenudespaces.jpg
 

Responsive websites og god Informations Arkitektur

Der er mange der er oppe på dupperne pt. fordi Google har annonceret de vil opgradere sider på Deres søgemaskiner, der er Responsive. Og implicit siger de nedgraderer ikke-responsive sider, da de vurderes mindre relevante givet den voksende mobil-trafik. 

Det Google siger, er at de prioriterer brugeroplevelse/ god service over alt andet. Og nu skal man lytte efter: 

Har du ikke en responsive side - opfattes det som at du er ligeglad med dine brugere.
— Camilla L. Schulze - for the nude spaces
 Pr. 21.04.2015 har Google annonceret de vil opgradere mobilvenlige, også kaldet; responsive, websites.&nbsp;

Pr. 21.04.2015 har Google annonceret de vil opgradere mobilvenlige, også kaldet; responsive, websites. 

Og hvis du tænker at det er lidt ligegyldigt, så skal jeg være den første til at fortælle dig; det er det ikke. For du kan være helt sikker på at dine konkurrenter vil gavne af denne indstilling. Den der ikke forstår vigtigheden af det her, bliver usynlig på Google og overhalet af sine konkurrenter. Så, lad være med at slå det hen. 

Internettet er blevet vores tids gågade. Vores tids hovedgade. Her vi handler, søger tilbud, søger viden, leverandører, partnere, produkter - oplevelser.

Det er bare vigtigt at når nogen går ind i din virtuelle butik eller dit virtuelle kontor (som dit website er) mødes de med en følelse af at I er meget glad for at se dem.
— Camilla L. Schulze - for the nude spaces

Hvis dit kontor/ din butik ikke er indrettet til at tage imod dine gæster - dit produkt står pakket ned i kasser man slet ikke kan se, som når man bruger sin mobil til at gå ind på en ikke responsive side eller man kan ikke få kontakt til nogen medarbejdere, fordi der ikke er en responsive menu og kontakt ikke er synlig, så mister du markedsandele for hvert besøg - for din side vil simpelthen ikke konvertere...

Det er ikke godt for omsætningen. Det vil alle være enige i - så hænger du lidt i bremsen i forhold til det her ´mobil-venlige´websites (kaldet responsive websites) - så er det tid til at komme i gear og blive konkurrencedygtig på den mest populære søgemaskine der findes i Danmark: Google!

En god start er at sikre din Informations Arkitektur er i orden - ved du ikke hvad det er? Jeg har skrevet et indlæg om det her på bloggen, men ellers, så kontakt mig, for at få lidt mere styr på hvad 1.ste skridt skal være.

Det er ikke kompliceret. Det er ikke et problem. Det er en vigtig forbedring af det eksisterende.

Vil du gerne vide lidt om priser og muligheder, så læs her >>

Du kan få kontakt til mig her >>

 

Mandag er en god dag for Iværksætteren

Når man selv har taget opgaverne ind, sagt ja tak, eller endda opsøgt dem - så bliver man bare i godt humør når mandag kommer. Jeg glæder mig til de opgaver som venter på mig. Til at komme igang med dem. Det er ACE! Og jeg ønsker for alle, at de får den samme arbejdsglæde i hverdagen, som jeg er så priviligeret, at opleve. 

Når man er selvstændig kan man jo også selv vælge til/fra på opgaver og kunder. Det betyder at man kan fokusere på dem man synes der er givende. Spændende. Sjove. Og det er klart, det gør da én mere tilfreds. 

perfekt i kaffen.png

Idag har jeg lagt ud med et godt møde om Informations Arkitektur hos en ny, men rigtig aktiv, kunde. Der sker bare noget hele tiden. Og det er jo helt vildt spændende. Og så er det bare tilfredsstillende at få lov til at gøre ens arbejde ordentligt. Når fundamentet er i orden på en side, konverterer den bare bedre - det er der ikke skyggen af tvivl om. Og det er faktisk det sjove arbejde: At skabe den der brugerrejse gennem siden. At vide hvad brugeren leder efter når de lander på den side og at give dem dét, de ikke engang véd, de forventer kommer næst. Det er #ace.

God dag herfra!

 

Kontakt mig her, hvis du vil have en snak om din hjemmeside.

Vector grafik in a snap! Ja, tak!

Så kom dagen vi ikke vidste vi ventede på. Jeg nyder i forvejen Creative Cloud og App´en Adobe Color - så denne nye App fra Adobe modtager jeg med kyshånd. 

Tænk på alle de muligheder det skaber i dine visuelle løsninger! Denne App gør det hurtigt og nemt at implementere personlige og unikke elementer til et grafisk design. 

Hvis du vil se hvordan den virker først, så klik på nedenstående og få et indblik i hvor let det er!

 Klik her for at se den fine tutorial

Klik her for at se den fine tutorial

 

Hent App´en her (ja, jeg antager du har itunes og hvis ikke, stopper min service lige her...)

God musik, lyd, kommunikation & resultater

"...men hvis den rigtige musik og lyd tilsættes, virker kommunikationen 1.100 pct. bedre. Det er vel ikke varm luft."siger Jens F. Kofoed, direktør for forretningsudvikling hos MusicBusiness 2020.

Jeg er sådan set ligeglad med at han promoverer sin sag her - det jeg hæfter mig ved er det faktum at der ikke er nogen som helst undskyld for ikke at have lækker lyd på arbejdspladsen mere. Tvært imod! Der er heller ikke noget mere trist end et kontorlandskab hvor det eneste man kan høre er lyden af taster og klik, klik, klik klikklikklik... klik, enter... ej. Musik er energi og en sanseoplevelse. Mere af det, TAK!

Læs hele artiklen her: markedsføring.dk

På med musikken på arbejdspladsen, så har alle en bedre dag! 


Informationsarkitektur & Sitemapping på website

Når man alligevel skal have lavet ændringer på ens site, er det en rigtig god ide at se på ens sidestruktur og hvordan informationerne på siden arbejder sammen - ikke kun for at få bedre SEO(søgemaskine optimering, altså; bedre visning på eks. vis Google søgemaskine) resultater, men for at dine besøgende får den optimale oplevelse ud af at besøge din side.

Her skal den besøgende gerne ende med at finde vej ud til virksomheden, komme i dialog eller med at udfylde book møde formen. De vil jo i virkeligheden gerne i kontakt og søger rådgivning eller specifikke løsninger, virksomheden tilbyder. Så jeg arbejder rigtig meget med link-buidling på sitet. Hvilken landingpage er de startet på og hvad har man brug for herefter.

Når man arbejder med brugeroplevelsen/UX ( UX = user experience/brugeroplevelse)på et website og med informations arkitektur på siden, er man ude i at arbejde på et mere omfattende projekt end blot at lave nogle menupunkter, et par gallerier og lidt tekst - man arbejder for at skabe forløb, oplevelser, gerne aha-oplevelser og forløsning. Det skal tale med brugeren og det brugeren har brug for og forventer. En oplevelse der gør livet lettere. Det kalder man også Service Design, i service design mentaliteten, drejer det sig om at skabe den bedste brugeroplevelse/UX og igennem relevans for din bruger og i sidste ende, selvfølgelig give dine brugere det det i virkeligheden søger. Det kan være et fysisk produkt, et møde, information eller en anden oplevelse/serviceoplevelse.

Så det betyder man faktisk skal kende ens bruger - og alt efter budget, tage højde for det i design og funktioner. For lad os sige det er ældre mennesker, så skal man måske være pædagogisk i ens antagelser omkring hvad der er common sense. For ældre mennesker ved måske ikke at du kan klikke på dét ikon og så henter den aftalen ned til din kalender eller dét ikon, så gemmer den et digitalt visitkort... For blot at nævne nogle få eksempler. Men sagen er at i UX ligger der altså et stort stykke arbejde og afhængigt af kvaliteten af det arbejde, bliver resultatet. 

Et rigtig gennemarbejdet projekt, kræver alt lige fra analyse af din virksomhed, markedet, målgruppen - deres behov, adfærd og forventninger - de oplysninger skal man ud at finde og herefter bearbejde. Så skal der arbejdes med hele strukturen i din side, den måde dine oplysninger og indhold skal være tilgængelige på. Så skal din virksomhed formidles i sprog og det visuelle. I oplevelsen af at besøge dit site. Når man har webdesign på plads, skal alt det bagved understøtte alle de konklusioner, du er kommet frem til, er den rigtige løsning. 

Så er der test fasen - produktet skal gennemtestes - så skal der fyldes indhold på, så skal den testes igennem igen - og så til sidst kører man lige en test om der skulle være døde links, altså sider der ikke er færdige eller eksisterer - henvisninger der havner ude i ingenting og om alt er hvor det forventes. Ved aflevering står det klart at du har et overlegent produkt. I en klasse over gennemsnittet. At din side er en af den slags, man bare elsker at besøge. En af de sider hvor man faktisk ikke tænker over det, men alt er hvor det skal være, det hele duer, man kan bruge ret lang tid på den side... Og man har bare en god oplevelse. Og får en følelse af at dit produkt er kvalitet. For alt fungerer som det skal i denne virksomhed... Det koster selvfølgelig. Det er den dyre løsning. Og enhver der siger de kan gøre det billigt, går på kompromis et eller andet sted. 

Hvis man ikke har råd til den slags kvalitet, er der masser af billigere løsninger. Selvfølgelig er der det. Men man kan ikke både få det billigt, hurtigt og i højeste kvalitet. Det strider mod de fysiske love. Men velvidende lang fra de fleste har samme budget som Georg Jensen, til deres websites, kan man også få fede, holdbare budgetvenlige løsninger her hos for the nude spaces. Sig til hvis du går og overvejer at give din webløsning en opgradering. Kontakt mig her

 

Fra tegning til tees

En process der tager tid, men resultatet bliver personligt og meget mere skræddersyet. For dem der går op i detaljen og feinschmecker omkring deres udtryk. 

 Det startede med en idé om en tomat... Vi synes den var ret god.

Det startede med en idé om en tomat... Vi synes den var ret god.

Vi arbejdede os videre fra tomaten og over i et mere klassisk udtryk der lige så stille udviklede sig. Se processen herunder:

Lad mig inspirere...

Alle bliver inspireret af nogen/noget. Nu fald jeg lige over den her kunstner, hvor jeg må indrømme; Jeg blev blæst væk!

Der er så meget i de her værker. Ideer, tanker, følelser... Farver! De er både smukke, uhyggelige og sjove. Jeg er 100% fan.

Klik her for at se de flotte værker.

 Så er det jo bare super sejt han har lavet sceneshow for den dygtige&nbsp;  Pharrell Williams &nbsp;-&nbsp; som for øvrigt har den flotte side ´i am other´- som jeg linker til herover.

Så er det jo bare super sejt han har lavet sceneshow for den dygtige Pharrell Williams - som for øvrigt har den flotte side ´i am other´- som jeg linker til herover.

Hvad laver en iværksætter om søndagen?

om søndagen lader denne iværksætter op til en ny og spændende uge - med opgaver for nye og gamle kunder - med en nødvendig pause.

image.jpg

Jeg skal arbejde i aften. Dvs. opdatere mit page-ranking program med søgeord. opdatere min kalender med opgaver jeg skal have løst for Cafeministeriet til et aktivt efterår og så meget jeg kan nå... Men først når min lille søn er puttet og derefter skal jeg gøre klar til imorgen. For jeg sidder som sagt og arbejder hos Designhaus og når jeg flytter kontorplads på den måde, skal jeg have pakken en hel del af mit værktøj. Det er både pen, papir, bøger, hardware og software der skal gøres klar.

God søndag aften derude og fantastisk mandag morgen! 

 

Sociale medier, SEO og stats

Så arbejder jeg på højtryk for Designhaus. I de næste 3 måneder vil jeg være at finde på deres adresse i dagstimerne, for opgaverne er mange og lærredet er så godt som blankt. 

 

  Den lå lige til højrebenet - gjorde den ikke?

Den lå lige til højrebenet - gjorde den ikke?

Der skal udarbejdes en cross-media strategi hvori vi allerede på dag 7, er viklet godt og grundigt ind i opbygningen af virksomhedernes profiler på sociale medier, i etableringen af relevante nyhedsbreve, SEO på hjemmesiderne, UTM-links, KPI'er, CTA, OMG og alle de andre forkortelser som I jo sikkert kender. Har aldrig været mere glad for Analytics og Page ranking... Vi ved hvor du bor og hvilken farve underbukser du har på idag... Muhahahaha!!! Ej, spøg til side.

Det er jo skide smart og rart at vi kan dokumentere og blære os med de tydelige resultater som kan måles og vises på online markedsføring. Jeg mener bare det er rigtig vigtigt at man ikke lader sig friste til at skubbe off-line markedsføring i baggrunden af den årsag. Jeg er overbevist om at online og offline supplerer hinanden optimalt. 

  visuelt kræs til de der sociale medier alle snakker om. Når man har et lækkert visuelt produkt, flaunt it! på Instagram. Det er oplagt!

visuelt kræs til de der sociale medier alle snakker om. Når man har et lækkert visuelt produkt, flaunt it! på Instagram. Det er oplagt!

... Men skriv/ring hvis der er noget. Vi kan altid sludre lidt.

Prepper til nye projekter

Mandag starter jeg på et nyt 3 mdr.'s projekt for Designhaus. Og jeg vil da være toptunet til det! Glæder mig rigtig meget til at udarbejde en cross-media strategi, online kampagner, indstille sociale medier i Deres favør og alt muligt andet godt fra e-koncept skuffen. 

  Husk at nyde det du laver!!

Husk at nyde det du laver!!

Ja, det ser hårdt ud, ikke?litteratur til hhv.: SEO  'SEO Made simple'- Michael H. Fleischner, Landingpages og hvordan filan man grejer den optimalt 'LANDING PAGE OPTIMIZATION' - Tim Ash, og til de der Social Medier som alle snakker om og bruger lidt underligt '500 Social Media Marketing tips' - Andrew Macarthy. Dig in!

BTW! Har du noget rigtig godt litteratur du vil anbefale mig, så smid lige en kommentar. Tak og dejlig dag derude! 

Tegner streger for en ny kunde

Havde et hyggeligt første møde med en ny kunde i onsdags og bliver bare begejstret når kunden først og fremmest ønsker at signalere passion og håndværk. Vi blev hurtigt enige om det ville passe produktet og sammenhængen rigtig godt - at der bliver en håndtegnet streg som grundlag. 

Jeg føler mig da priviligeret når jeg kan inddrage min hobby i mine arbejdsgange. Kunsten bliver at huske tiden - for den forsvinder når jeg tegner. Puf! Så var tiden gået og jeg har været et andet sted imens. Det er en rigtig dejlig følelse.

Så jeg nyder en fredag på job, med mine blyanter og papir. Jeg løfter her sløret for ´the working process´ - for det ér en længere process at gøre det du ser på billedet, trykklart. Men jeg skal nok holde bloggen opdateret...

Først tegner jeg en del udkast af kundens og min idé. Når jeg synes jeg er ved at være i rette udtryk og proportion, skal den rentegnes - her er det fedt at have de rette redskaber til jobbet. Altså, gode tuscher. Når tegningen står klar og fin, skal den bearbejdes i Illustrator. Når den er færdig i Ai, skal der tilføjes eksterne elementer - og muligvis også lidt håndtegnet lir´ i form af blade osv... Nu må vi se hvad der klapper.

Så hvis du vil se nogle rigtig fede sregtegninger, så se lige de her sider:

http://www.evaviktoria.dk

http://donkenn.tumblr.com

Man skal støtte Iværksætteriet

Iværksætteriet er det der driver udviklingen i erhvervslivet frem. Nogen tror det er penge, men uden passionen og lysten til at skabe, ville vi ikke have den samme kreativitet - for tro mig; det er de færreste der bliver velhavende af at være Iværksættere. 

Nej... Det handler om at have drivkraften. Drivkraften til at arbejde - hårdt og længe på din idé. Finpudse den. Søge råd, hjælp og igen; arbejde, arbejde, arbejde. Men Iværksættere er bare vigtige for vores lille land. Eller for vores verden. Det at arbejde for at en idé skal se dagens lys uden økonomisk vinding, som drivkraft - gør at flere uspoleret ideer og smukke ideer blomstrer. Der er ikke en kæmpe maskine der står bagved og siger der ikke er potentiale i din idé, læg den på hylden og tjen os nogle penge i stedet. Man er sin egen herre og kan eksperimentere sig frem til den helt rette løsning. 

Derfor glæder jeg mig rigtig meget til mig at mødes med en ny Iværksætter idag. Hun har en god ide og jeg er spændt på at høre om den og hjælpe hende på vej. Der er ikke noget mere opløftende end folk der vil hjælpe, fordi man kan og den mentalitet dyrker jeg også, her, i for the nude spaces. Derfor tilbyder ftns da rådgivning til Iværksættere. 

Se engang denne geniale opfindelse... Det er Iværksætteri krydret med en god portion Innovation. Det er super sejt!

http://www.nin.dk

http://vaekstguiden.dk/nordjylland_nin/0/3